Suomalainen kansanlaulu 1920-luvulta? Muistan vain osan sanoista: "Nytpä taisi heipparallaa ilot loppua kesken, renki Kalle kun poies muutti ja isäntä nai…

Kysytty

Suomalainen kansanlaulu 1920-luvulta?
Muistan vain osan sanoista:
"Nytpä taisi heipparallaa ilot loppua kesken, renki Kalle kun poies muutti ja isäntä nai lesken."
Isä osti 1950-luvun alussa kitaran ja laulu oli opetuslauluna.
Kitaralla oli lyhyt rämpyttely elämä ja harjoituskirja meni uuniin.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Piikatytön laulu alkaa juuri näillä sanoilla. Se löytyy esim. nuotista Suuri kansanlaulukirja : 500 suomalaista kansanlaulua (Warner/Chappell Music Finland, 1996).