Otsikko
! - Sukunimeni on Levisto. Mistä se tulee jne....

Kysytty

Hei !
- Sukunimeni on Levisto. Mistä se tulee jne....

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Levisto on todella harvinainen nimi. Väestörekisterikeskuksen Nimipalvelun mukaan Suomessa on tai on ollut vähemmän kuin kuusi tämännimistä henkilöä. Nimipalvelu ei ilmoita yksityisyyden suojan takia tarkkaa lukua, jos nimettyjä on hyvin vähän.

http://verkkopalvelu.vrk.fi/Nimipalvelu/default.asp?L=1

Kirjaston lähteistä ei löytynyt tietoa sukunimen taustoista tai merkityksestä.