Somerkivi Tynell Airola "Lasten oma aapinen" on selkeydeltään ja loogisuudeltaan omaa luokkaansa - ensin esitellään yksi rajattu symboliryhmä (isot kirjaimet)…

Kysytty

Somerkivi Tynell Airola "Lasten oma aapinen" on selkeydeltään ja loogisuudeltaan omaa luokkaansa - ensin esitellään yksi rajattu symboliryhmä (isot kirjaimet) ja niillä muodostetaan yksinkertaisia sanoja, tavuineen, vasta tämän jälkeen edetään seuraavaan symboliryhmään (pienet kirjaimet) ja annetaan pidempiä tekstejä oppijalle. Tarvitsen tämän kirjan että voin opettaa lastani lukemaan, kirjakaupasta saatu aapinen aloitti sivun mittaisella (tavutetulla) isoja ja pieniä kirjaimia käyttävällä tekstillä, josta aiheutui oppijalle ahdistus ja oppimistulokseksi jäi 0 sanaa, 0 kirjainta. KYSYMYS: Mistä löydän kyseisen kirjan? Painos on loppu, antikvariaateista myyty loppuun.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aapinen on saatavilla HelMet-kirjastoista. Tässä linkit sekä vuoden 1958 että vuoden 2001 painoksesta:

http://haku.helmet.fi/iii/encore/record/C|Rb1521545
http://haku.helmet.fi/iii/encore/record/C|Rb1521544