Skansenin lipunmyyntiporttien vieressä on patsas, joka esittää vanhaa pariskuntaa. Ketä he ovat, mikä on heidän tarinansa ja miten he liittyvät Skanseniin?

Kysytty

Skansenin lipunmyyntiporttien vieressä on patsas, joka esittää vanhaa pariskuntaa. Ketä he ovat, mikä on heidän tarinansa ja miten he liittyvät Skanseniin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

David Wretlingin muotoilema pronssipatsas "Kalle ja Emma" pystytettiin Skansenin portille vuonna 1985. Kalle (Axel Valfrid Lindvall, 1866-1934) oli legendaarinen posetiivari, joka parinsa Emman (Emelia Gustava Sjöström, 1869-1939) kanssa viihdytti puiston vieraita kolmenkymmenen vuoden ajan. He lauloivat yhdessä puiston portilla Kallen samalla veivatessa posetiivin kampea.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Djurg%C3%A5rds-Kalle_och_Emma