Otsikko
Siellä, minä täällä! Muistelen, että jossain Douglas Couplandin kirjassa oli pienessä sivuosassa GG Allin - muistanko väärin, eli olenko elänyt unessa tai…

Kysytty

hei siellä, minä täällä!
Muistelen, että jossain Douglas Couplandin kirjassa oli pienessä sivuosassa GG Allin - muistanko väärin, eli olenko elänyt unessa tai viinien huumassa? Ei ainakaan juuri uudelleen luetuissa teoksissa Hei Nostradamus, Player One , Worst. Person. Ever tai Miss Wyoming.

Vastaus

Vastattu

En ole kyseisen kirjailijan tuotantoa lukenut, joten en pysty varmistamaan muistoasi. Muistaisiko joku palstan lukijoista törmänneensä Couplandin kirjassa GG Allinin hahmoon?

Mainitsemiesi kirjojen lisäksi Douglas Coupland on julkaissut ainakin seuraavat alla olevat teokset. Kirjassa Tuntematon sukupolvi voisi hyvinkin vilahtaa GG Allinin groteski ja provosoiva persoona:

Tuntematon sukupolvi: Tarinoita kiihtyvästä kulttuurista. (Generation X: Tales for an accelerated culture, 1991.) Suom. Marja-Liisa Tirkkonen. Art House, 1992. ISBN 951-884-079-2.

Shampoo Planet (1992)

Jumalan jälkeen. (Life after God, 1994.) Suom. Riku Korhonen. Sammakko, 2008. ISBN 978-952-483-058-4.

Micro-orjat (Microserfs, 1995)

Girlfriend in a Coma (1998)

All Families Are Psychotic: A Novel (2001)

God Hates Japan (2001)

Eleanor Rigby (2004) (suom. 2007)

JPod (2006)

The Gum Thief (2007)

Tästä linkistä voi tarkastella, mitä Couplandin kirjoja Helmet-kirjastossa on lainattavissa: https://haku.helmet.fi/iii/encore/search/C__SCoupland%2C%20Douglas%2C__…

Lähteet:

Douglas Coupland. Britannica.com. https://www.britannica.com/biography/Douglas-Coupland