Otsikko
Selvittämäni Mobergin Maastamuuttajat-sarja: -Utvandrarna - Maastamuuttajat 1 & 2 -Invandrarna - Maastamuuttajat 3 & 4: Uuteen maahan 1 & 2 -Nybyggarna -…

Kysytty

Selvittämäni Mobergin Maastamuuttajat-sarja:
-Utvandrarna - Maastamuuttajat 1 & 2
-Invandrarna - Maastamuuttajat 3 & 4: Uuteen maahan 1 & 2
-Nybyggarna - Maastamuuttajat 5 & 6: Raivaajat 1 & 2
-Sista brevet - Maastamuuttajat 7: Viimeinen kirje Ruotsiin

Onko kirja "Sista brevet till Sverige" suomennettu muista osista poiketen ainoastaan yhdessä osassa vai löytyykö sarjaan vielä kahdeksaskin osa?
Entä kuuluuko Maastamuuttajat-sarjaan muitakin teoksia yllä mainittujen lisäksi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastopalvelun Aikuisten jatko- ja sarjakirjat 2005 teoksen mukaan sarjan järjestys on juuri esittämäsi mukainen, eri painoksissa jako on hieman erilainen:
Maastamuuttajat. 1958
Maastamuuttajat 1: Vanhassa maassa 1. 1974
Maastamuuttajat 2: Vanhassa maassa 2. 1974
Maastamuuttajat 3: Uuteen maahan 1. 1975
Maastamuuttajat 4: Uuteen maahan 2. 1975
Uuteen maahan 1-2 yhtenä niteenä 1959
Maastamuuttajat 5: Raivaajat 1. 1975
Maastamuuttajat 6: Raivaajat 2. 1975
Raivaajat 1-2 yhtenä niteenä 1960
Maastamuuttajat 7: Viimeinen kirje Ruotsiin. 1975

Kahdeksatta osaa ei ole, eikä sarjaan kuulu muista osia. (Mobergin kirjat Raskin perhe, Käytös alennettu, Uneton ja Anna meile maa muodostavat oman sarjansa.)