Otsikko
Saisinko tietoja Meryl Streepistä? Missä kaikissa elokuvissa hän on näytellyt? Onko muissa musikaaleissa kun Mamma Miassa? Mitkä on Merylin uusimmat elokuvat?…

Kysytty

Saisinko tietoja Meryl Streepistä? Missä kaikissa elokuvissa hän on näytellyt? Onko muissa musikaaleissa kun Mamma Miassa? Mitkä on Merylin uusimmat elokuvat? Mistä elokuvista Meryl on saanut palkintoja? Onko Meryl tänä vuonna mukana jossain suomen telkussa näkyvässä palkintogaalassa? Ja kaikkea extratietoa Merylistä itsestään. KIITOS! :)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!

Nick Smurthwaite on kirjoittanut Meryl Streepistä elämäkerran, The Meryl Streep Story, siinä on myös näyttelijän filmografia, mutta kirja on ilmestynyt jo vuonna 1984 ja sitä ei ole suomennettu.

Tuoreempaa tietoa Meryl Streepistä löytyy osoitteesta http://fi.wikipedia.org/wiki/Meryl_Streep
Myös Finnkinon sivulla on tietoja tästä kuuluisasta ja paljon palkitusta näyttelijättärestä http://www.finnkino.fi/news/10/580/
Sieltä selviää esimerkiksi, että Sydämen soinnut -elokuvaa varten Streep opetteli soittamaan viulua!
Vuonna 2008 on tulossa John Patrick Shanleyn ohjaama elokuva Doubt ja seuraavana vuonna Nora Ephronin Julia & Julia, joissa molemmissa Meryl Streep näyttelee.