Saisiko luettelon F.E.Sillanpään elämänkerroista?

Kysytty

Saisiko luettelon F.E.Sillanpään elämänkerroista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Seuraavassa pääkaupunkiseudun kirjastojen HelMet-tietokannasta www.helmet.fi löytyneitä Frans Eemil Sillanpäätä käsitteleviä elämäkertoja ja muistelmia :
Rajala, Panu : Korkea päivä ja ehtoo : F. E. Sillanpää vuosina 1931-1964. Suomalaisen kirjallisuuden seura, 1993.
Rajala, Panu : Siljan synty : F. E. Sillanpää vuosina 1923-1931. Suomalaisen kirjallisuuden seura, 1988.
Rajala, Panu : F. E. Sillanpää vuosina 1888-1923. Suomalaisen kirjallisuuden seura, 1983.
Sillanpää / toimittanut Aarne Laurila. Otava, 1962.
Laurila, Aarne : F. E. Sillanpää vuosina 1888-1958. Otava, 1958.
Sillanpää, F. E. : Poika eli elämäänsä : muistelua. Otava, 1953.
Koskimies, Rafael : F. E. Sillanpää : muotokuva. Otava, 1948.
Vaaskivi, T. : F. E. Sillanpää : elämä ja teokset. Otava, 1937.
Sillanpää, F. E. : Viidestoista : muistoja, kertomuksia, kuvauksia. Otava, 1936.
Lisäksi Sillanpäästä löytyy tietoa mm. seuraavista teoksista :
Reenpää, Erkki : Vaeltava lokikirja : kirjailijoista ja matkoistani. Otava, 2003.
Sillanpää Suomen kirjallisuudessa : F. E. Sillanpään juhlakirja. Sillanpää-seura, 1989.
Koskela, Lasse : Katkotut sormet ja enkelten suru : näkökulma F. E. Sillanpään tuotantoon. Otava, 1988.
Laurila, Aarne : F. E. Sillanpään romaanitaide kirjailijan asenteiden ja kertojan aseman kannalta. Otava, 1979.
Internet-linkkejä : http://artikkelihaku.kansallisbiografia.fi/artikkeli/700
http://fi.wikipedia.org/wiki/Frans_Eemil_Sillanp%C3%A4%C3%A4