Otsikko
Saisiko kirjastonhoitajilta apua kun mistään ei tunnu googlaamalla löytyvän, eikä Helsingin arkistokaan voinut auttaa? Mistä ihmeestä saa tietää oman…

Kysytty

Saisiko kirjastonhoitajilta apua kun mistään ei tunnu googlaamalla löytyvän, eikä Helsingin arkistokaan voinut auttaa? Mistä ihmeestä saa tietää oman syntymäkellonajan? Olen syntynyt Helsingin kätilöopistolla, joten sinne ei yhteyttä saa. Kiitos etukäteen!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kun Kätilöopisto suljettiin, se oli osa Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiriä. Asiaa kannattaa siis lähteä selvittämään HUS-yhtymän kautta. Voit ottaa yhteyttä pääkaupunkiseudun sairaaloiden puhelinvaihteeseen 09 4711 ja tiedustella, mihin Kätilöopiston arkisto on siirretty. Arkistojen (esimerkiksi nykyinen Naistensairaala) yhteystiedot löytyvät täältä:

https://www.hus.fi/tietoa-meista/yhteystiedot/kirjaamo-ja-arkistot

https://www.hus.fi/tietoa-meista/yhteystiedot

Joskus syntymäkellonaika on kirjattu erilaisiin muistoesineisiin (esimerkiksi vauvakirja, kummilusikat). Tällaiset muistot kannattaa tarkastaa, mikäli niitä löytyy hallustasi etkä ole vielä käynyt niitä läpi.