Säilyvätkö tiedot asiakkaiden lainaamista kirjoista kuinka kauan? Onko mahdollista saada kirjastolta listaa kirjoista jotka on itse lainannut vaikka viitenä…

Kysytty

Säilyvätkö tiedot asiakkaiden lainaamista kirjoista kuinka kauan? Onko mahdollista saada kirjastolta listaa kirjoista jotka on itse lainannut vaikka viitenä edellisenä vuotena? Voisiko kirjastojen asiakkailleen luomissa oma sivuissa ym. olla näkyvissä aiemmin lainatut kirjat?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tiedot asiakkaalla aikaisemmin lainassa olleista kirjoista eivät säily kirjaston tietokannassa. Kirjastolla ei itse asiassa ole lain mukaan lupaa säilyttää sellaisia tietoja asiakkaasta.
Kirjaston järjestelmässä on asiakkaan mahdollista itse tehdä muistilistoja omille sivuilleen. Tänään 18.12.2013 on otettu käyttöön kirjaston uusi verkkosivu, jossa myös tämä on mahdollista. Ohjeet ovat tulossa verkkosivuille.
Jos et muista lukemaasi kirjaa, voit kääntyä vaikka pääkirjaston tietopalvelun puoleen. Usein kirjastonhoitajan ammattitaidolla saattaa kirja löytyä vähäisilläkin tiedoilla kirjaston aineistorekisteristä tai internetistä.

0 ääntä

Kommentit

Hei,
ksysyisin, minkä alueen kirjastosta tässä on kyse. Kuulin, että Helmetin omissa tiedoissa tuo jo onnistuu.

Vastaus on kirjtoitettu Lahdessa.
Toimitus