Saako tietoja tietyn kirjan lainaushistoriasta koko Suomen alueella jostain? Pipunan oma napa -kirjasta olisimme kiinnostuneita. Kiitos!

Kysytty

Saako tietoja tietyn kirjan lainaushistoriasta koko Suomen alueella jostain? Pipunan oma napa -kirjasta olisimme kiinnostuneita.
Kiitos!

Vastaus

Vastattu

Tietyn nimekkeen, esimerkiksi Raiisa Cacciatoren Pipunan ikioma napa -kirjan, lainaushistoriaa ei saa Suomessa tietoon ei kuntatasolla eikä valtakunnallisestikaan. Henkilötietoja kirjastot eivät luovuta, ja yksittäisen nimekkeen lainausmäärää pitäisi kysyä jokaisesta kunnasta erikseen.

Jos lainakappale kirjastossa tuhoutuu, lakkaa kirjanimekkeen lainamäärä kertymästä sen niteen osalta. Niteitä voidaan myös muuten poistaa, jolloin niiden tiedot katoavat.