Mikä satukirja: sinikantinen satukirja 90-luvun vaihteesta, jossa seikkaili mäyriä

Kysytty

Muistan lapsuudesta (80-luvun loppu/90-luvun alku) sinikantisen satukirjan, jossa seikkaili muutama mäyrä. He löysivät talon ja yksi mäyristä kiipesi sisään taloon savupiipusta avaamaan muille ovea. Muuta en muista ikävä kyllä. Mikähän tämä kallisarvoinen kirja voisi olla?

Vastaus

Vastattu

Kyseessä on Saarnimajan tarinoita -niminen kirja. Kirja Kyyti-kirjastojen luettelossa: https://kyyti.finna.fi/Record/kyyti.509999.

Kirjassa seurataan Ville Myyrän ja hänen mäyräystäviensä Pasin ja Taavin muuttoa Saarnimajaan ja heidän elämäänsä siellä.