Otsikko
Saako matkakorvauksista ottaa veroa?

Kysytty

saako matkakorvauksista ottaa veroa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Verohallinnon sivuilla ( http://www.vero.fi ) kerrrotaan:

Matkakustannusten korvaukset ovat verottomia enimmäismäärän asti. Kilometrikorvausten, koti- ja ulkomaisten päivärahojen ja ateria- ja majoittumiskorvausten enimmäismäärät vahvistetaan vuosittain.
(sivuilla on tekstin alla linkki korvausten enimmäismääriin vuosina 2002 ja 2001)

Myös tarkempaa tietoa matkakorvauksista löytyy samoilta sivuilta, mutta ellei niistäkään ole apua niin kannattaa kääntyä suoraan verottajan puoleen.