Otsikko
Saako kirjastossa lainattavia dvd-elokuvia kopioida, jos kopioita käytetään vain kotona eli kyseessä on satunnainen yksityiskäyttö?

Kysytty

Saako kirjastossa lainattavia dvd-elokuvia kopioida, jos kopioita käytetään vain kotona eli kyseessä on satunnainen yksityiskäyttö?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyllä periaatteessa saa kopioida omaan käyttöön, mikäli ei kierrä mahdollista kopioinninestoa, joka suurimmassa osassa DVD-levyjä on. Kopioinnineston kiertäminen on kiellettyä, mutta kopiointi sinänsä yksityiskäyttöön on sallittua lakipykälän 12§ nojalla.

Tekijänoikeuslaki: http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404