Runoa + sen tekijää haen: Runo alkaa (mahd.?): "Runoniekka arkkuun pakattiin/ maa kuulutti murhettansa/ ...omaisuus yksi markka" Kiitoksisa etukäteen!!

Kysytty

Runoa + sen tekijää haen:
Runo alkaa (mahd.?):
"Runoniekka arkkuun pakattiin/
maa kuulutti murhettansa/
...omaisuus yksi markka"
Kiitoksisa etukäteen!!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kollega Oulun kaupunginkirjastosta tiesi, että runo, joka alkaa sanoilla "Runoniekka arkkuun pakattiin, maa kuulutti murhettansa..." on Heikki Asunnan ja on nimeltään Yksi markka, ja se sisältyy kokoelmaan Mustaa ja kultaa.