Rukkasmarssi 11.5.1979 Hei, löytyykö mistään tietoa "rukkasmarssista", jonka työttömät toimeenpanivat eduskuntatalon edessä keväällä 1979. 30 kottikärryllistä…

Kysytty

Rukkasmarssi 11.5.1979

Hei, löytyykö mistään tietoa "rukkasmarssista", jonka työttömät toimeenpanivat eduskuntatalon edessä keväällä 1979. 30 kottikärryllistä työrukkasia kumottiin eduskuntalon portaille.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kovin vähän tietoa rukkasmarssista löytyi. Vuoden 1980 Mitä-missä-milloin-kirjassa (sivulla 40) on kuva rukkasista portailla ja muutama rivi tekstiä. Todennäköisesti Helsingin Sanomissa ja ehkä joissakin muissakin sanomalehdissä on asiasta uutinen. Aikakauslehdet, ainakaan Suomen kuvalehti tai Seura, eivät aihetta käsitelleet.

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit