Rivitalossa päätyasunnossa on havaittu lattian painumista. Mikä on virallinnen toteamis ja seuranta asian varmistamiseksi. Pitääkö tehdä pöytäkirja /…

Kysytty

Rivitalossa päätyasunnossa on havaittu lattian painumista. Mikä on virallinnen toteamis ja seuranta asian varmistamiseksi. Pitääkö tehdä pöytäkirja / rapostointi joka katselmuksesta ja kuka toteaa virallisesti painuuko asunto ym. Entä tiedotus muille talon asukkaille.

Vastaus

Vastattu

Hei,

kysymyksesi on kiinteistöjen korjausta koskevien käytäntöjen tulkintaan liittyvä, eikä Kysy kirjastonhoitajalta -palvelusta saa laintulkinnallista apua.

Kiinteistönhuoltoon olevissa seikoissa kannattaa olla ensisijaisesti yhteydessä isännöitsijään/taloyhtiön hallitukseen. Esimerkiksi Kiinteistöliitto tarjoaa jäsenilleen neuvontaa mm. laki- ja korjausasioissa.