Rikosrekisterin merkintä tuomiosta poistuu silloin kun määräaika on kulunut. Mistä pystyy sen jälkeen näkemään poistetut tiedot? Onko tuomioistuimen arkisto se…

Kysytty

Rikosrekisterin merkintä tuomiosta poistuu silloin kun määräaika on kulunut. Mistä pystyy sen jälkeen näkemään poistetut tiedot? Onko tuomioistuimen arkisto se mistä ne voi tarkistaa?

Vastaus

Vastattu

Hei

Kehottaisin sinua kääntymään suoraan Oikeusrekisterikeskuksen puoleen. Sieltä saat varmimmin luotettavan vastauksen kysymykseesi.

https://www.oikeusrekisterikeskus.fi/fi/index/palvelut/rikosrekisteriote.html

Jos linkki ei suoraan aukea, kopioi se osoiteriville.