Rakennettu ympäristö: paikallisuus määritelmänä

Kysytty

Rakennettu ympäristö: paikallisuus määritelmänä

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

hei,

Näistä voisi olla apua:
Wegelius, Sirkka; Yhdenmukaisuus ja ainutlaatuisuus : paikan identiteetti
lähiöparannuksen lähtökohtana. [Espoo] : Teknillisen korkeakoulun arkkitehtiosasto, 1996.
Teos käsittelee lähiöiden identiteettejä ja kaupunkiympäristöjen asuinalueita.
Rakennusperintö ja paikallisuus: Artikkeleita. Sirkka Köykkä (toim). Tampere, TTKK, arkkitehtuurin osasto, arkkitehtuurin historian ja teorian laitos, 2000.
Bäcklund, Pia; Paikallisyhteisön käsite ja asumisen arki: juurtumisen, asukasaktiivisuuden ja sosiaalisen vuorovaikutuksen tarkastelua. Helsinki, Helsingin kaupungin tietokeskus 1998.
Häikiö, Liisa; Paikallinen valta. Tampere 2001. Käsittelee mm. kaupunkisuunnittelua ja paikallisuutta.
Rakennettu ympäristö, identiteetti, yhdentyvä Eurooppa : seminaarijulkaisu. [Helsinki] : [Suomen Unesco-toimikunta], 1991.
Lievonen, Mirja; Ihmisen ympäristösuhteesta ja rakennetun ympäristön muotoutumisesta. Espoo : Teknillinen korkeakoulu, 2000

Artikkeli:
Hautajärvi, Harri; Arkkitehtuuri luo identiteettiä. Arkkitehti 2000; 4; s.20-21