Otsikko
Radiokanavien soittolistat. Tuntuu välillä, että kanavat soittavat päivittäin samoja biisejä. Mutta millä kanavalla on monipuolisimmat musiikkilistat? Ylen ja…

Kysytty

Radiokanavien soittolistat. Tuntuu välillä, että kanavat soittavat päivittäin samoja biisejä. Mutta millä kanavalla on monipuolisimmat musiikkilistat? Ylen ja kaupalliset huomioon ottaen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Heikki Hellmanin ja Arto Vilkon tutkimusartikkelissa "Suuren yleisön soittorasiat: Radio Suomen, Radio Novan ja Radio Suomipopin soittolistat ja niiden rakenne" vertailtiin kolmen kuunteluosuudeltaan suurimman radioaseman musiikkitarjonnan monipuolisuutta. Tutkimusartikkelin mukaan "Radio Suomen musiikkitarjonta on monipuolisuudeltaan, aikakausien kirjoltaan sekä esitysten ja artistien määrällä mitattuna täysin omaa luokkaansa".

Hellman, H., & Vilkko, A. (2018). Suuren yleisön soittorasiat: Radio Suomen, Radio Novan ja Radio Suomipopin soittolistat ja niiden rakenne. Etnomusikologian Vuosikirja, 30, 154–182. Koko artikkeli luettavissa verkkojulkaisuna osoitteesta https://doi.org/10.23985/evk.69184