Raamattu mainitsee suolaisen lähteen. Onko sellaisia oikeasti olemassa?

Kysytty

Raamattu mainitsee suolaisen lähteen. Onko sellaisia oikeasti olemassa?

Vastaus

Vastattu

Ehkäpä Raamatun mainitsemat suolalähteet ovat mineraalilähteitä, joita on olemassa eri puolilla maailmaa.

Lähteet:

Kaiken takana onkin vesi : tietokirja vedestä (Docendo, 2014)

Kurlansky, Mark: Suola - eräs maailmanhistoria (Like. 2007)

https://www.britannica.com/science/mineral-spring

1 ääntä

Kommentit

Onhan Tunisiassakin Chott-el Djerid-suolajärvi, ja terveyskauppapuolella vilahteli mainos Portugalista tuotetusta lähdesuolasta. Tosin teksti avaa, että on kyse sellaisesta suolasta, joka on kaivettu 75 m syvyydestä, mutta mainitaan että siellä olisi suolainen lähde...Marinhas do Sal on paikan nimi.