Otsikko
R. Orasen Palladium sarjan tyyppinen laaja sukusaga olisi hakusessa. Keski/ Etelä- Eurooppaa ( Ranska, Saksa, Italia, Espanja, Kreikka....) 1910/20 - luvuilta…

Kysytty

R. Orasen Palladium sarjan tyyppinen laaja sukusaga olisi hakusessa. Keski/ Etelä- Eurooppaa ( Ranska, Saksa, Italia, Espanja, Kreikka....) 1910/20 - luvuilta jonnekin 1950 - luvulle. Erityisesti 2.maailmasota ja natsien vaikutus myös mielenkiinnon kohteena. EI Englantia/ Britteinsaarta. 2 os. Aucin Sisilia saaga luettu ja pidetty. Myös Hislopin Saari, joka ohut kirjana, mutta toimi lähtönä TV - sarjalle.
E. Ferrante ei sytyttänyt. Jotain muuta, kiitos!!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä kirjavinkkejä.

Sarjoja:

Follett, Ken: Vuosisata-trilogia (Kun suuret sortuvat, Maailman talvi, Ikuisuuden ääri)

- laaja sukutarina seuraa yhdysvaltalaisen, saksalaisen, neuvostoliittolaisen, englantilaisen ja walesilaisen perheen kohtaloita Euroopan mullistusten keskellä

Guillou, Jan: Suuri vuosisata -sarja (Sillanrakentajat, Keikari, Punaisen ja mustan välissä, Sokea piste, Sininen tähti, Made in America, 1968, Tapetut unelmat, Toinen kuolemansynti, Tarinan loppu)

- Euroopan 1900-luvun vaiheita Lauritzenin suvun kautta kerrottuna

Lemaitre, Pierre: Näkemiin taivaassa, Tulen varjot, Tuhon lapset

- kolmen itsenäisen romaanin muodostama sarja sijoittuu Ranskaan maailmansotien väliseen aikaan

Yksittäisiä teoksia:

De Céspedes, Alba: Ylioppilaskoti

- vuonna 1939 julkaistu, aikanaan moraalittomana pidetty romaani nuorista italialaisnaisista, jotka hakevat polkujaan maailmassa

Nadal Farreras, Rafel: Palmisanon kirous

- tarina kahdesta italialaisesta suvusta kahden maailmansodan välissä

Petrovskaja, Katja: Ehkä Esther

- ukranalais-puolalaiseen sukuun syntynyt, sittemmin saksalaistunut kirjailija selvittää sukunsa vaiheita 1900-luvulla

Spiegelman, Art: Maus

- Pulitzer-palkittu sarjakuvaromaani erään perheen vaiheista holokaustin aikaan ja selvitymisestä sen jälkeen

Vuillard, Éric: Päiväkäsky

- romaani natsi-Saksan kulisseista