Pitäisi saada tietoa Paavo Rintalan teoksesta "Sissiluutnantti".. päähenkilöistä vähän, miljööstä ja juonesta. En ole löytänyt itse netistä mitään. Äidinkielen…

Kysytty

Pitäisi saada tietoa Paavo Rintalan teoksesta "Sissiluutnantti".. päähenkilöistä vähän, miljööstä ja juonesta. En ole löytänyt itse netistä mitään. Äidinkielen opettaja antoi tehtävän. Olisi hienoa saada vastaus mahdollisimman pian! Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei
Paavo Rintalasta ja hänen teoksistaan löytyy tietoa esim. seuraavista lähteistä.
Netissä esim. http://www.ouka.fi/kirjasto/kirjailijat/rintala/tuotanto.htm
Kirjoja: Tarkka, Pekka: Paavo Rintalan saarna ja seurakunta tai Tarkka, Pekka: Suomalaisia nykykirjailijoita (1989,1990). Myös kirjassa Kotimaisia sotakirjailijoita on tietoja Rintalasta. Muuta kirjallisuutta voit vielä etsiä kirjaston tietokannasta http://jkl226.jkl.fi/Aalto?formid=form2 asiasanalla Rintala, Paavo
Historiallisessa aikakauskirjassa vuoden 2001 numerossa 1, s.34-42, on Tiina Kinnusen artikkeli Sissiluutnantista, aikakauslehti löytyy Jyväskylän kaupunginkirjastossa varastosta, ei lainaksi.
Kirjan luettuasi tiedät juonesta ja henkilöistä jo paljon enemmän!