Piki verkkokirjastosta löytyy henkilöltä Christy Brown kirjat Vasen jalkani ja Jonnekin päivästä pois. Onko kyseessä samasta kirjasta eri nimillä vai ovatko…

Kysytty

Piki verkkokirjastosta löytyy henkilöltä Christy Brown kirjat Vasen jalkani ja Jonnekin päivästä pois. Onko kyseessä samasta kirjasta eri nimillä vai ovatko kyseessä eri kirjat? Olen lukenut tuon Vasen jalkani-kirjan ja siksi aihe kiinnostaa. Entä miten saisin varattua ja lainattua oman lähikirjastoni kautta kyseisen kirjan englanninkielisen version, koska sitä ei ilmeisesti ole ainakaan Pirkanmaan kirjastoissa saatavilla? Onko sitä saatavilla missään kirjastossa Suomessa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vasen jalkani ja Jonnekin päivästä pois ovat kaksi eri kirjaa, molemmat omaelämäkerrallisia. Vasen jalkani kertoo minä-muodossa Brownin lapsuuden tarinan. Jonnekin päivästä pois on näistä kahdesta romaanimaisempi ja kertoo kirjailijan perheen elämästä 1940- ja 50-lukujen Dublinissa.

Vaikka Pirkanmaan kirjastoista ei löydy Christy Brownia englanniksi, hänen teoksiaan kyllä löytyy muista kotimaisista kirjastoista. Voit helposti saada niistä minkä tahansa luettavaksesi tekemällä siihen omassa kirjastossasi kaukolainatilauksen.