Otsikko
Löytyisikö 1970 luvun laittomista lakoista tutkimuksia, tai joitain muuta tietoa.

Kysytty

Hei,
löytyisikö 1970 luvun laittomista lakoista tutkimuksia, tai joitain muuta tietoa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vaasan kaupunginkirjaston kokoelmassa ei näytä olevan mitään tutkimuksia aiheesta. Ylipäätään löysin Suomen 1970-luvun lakkoilusta seuraavat esim. teokset
Kohtanen, Jukka: Työtaistelut Suomessa vuosina 1971-1984 ; Korkeaoja, Jenni: Punainen metalli. Kommunistit ja kansandemokraatit Suomen Metallityöväen Liitossa vuosina 1899-1983 ; Mansner, Markku: Suurlakosta Euroopan unioniin. Vuosisata työnantajatoimintaa ; Kansalaisvaikuttaminen ajassa, näkökulmia suomalaiseen kansalaisvaikuttamiseen suurlakosta 2000-luvulle ; Mattila, Aarne: Kunnat työmarkkinapolitiikassa. Kunnallinen työmarkkinalaitos 1970-2000 ; Koivisto, Tuomi: Työt ja tekijät. Näkökulmia tamperelaiseen ammatilliseen työväenliikkeeseen 1800-luvulta 2000-luvulle ; Mattila, Aarne: Työriitojen sovittelun historia ; Sadan vuoden työtaistelut, työtaistelutietoja vuosilta 1890-1989 ; Työtaistelut vuosina 1971-1984,keskeiset aikasarjat
Näitä teoksia voi halutessasi kaukolainata. Voit jättää kaukolainapyynnön missä tahansa kirjaston toimipisteessä tai kotisivuillamme olevan verkkolomakkeen kautta.
Suomen historian yleisteoksissa on varmasti kuvauksia 1970-luvun lakkoilusta, joten voisit tulla tutustumaan niihin. Lisäksi Tilastokeskuksen julkaisemasta tilastollisesta vuosikirjasta voi katsoa lakkoihin liittyviä tilastoja.