Perustuvatko kaikkien automerkkien nimet johonkin vai onko sellaisiakin, mitkä on keksitty täysin tyhjästä? Jos on, mikä olisi esimerkki tästä?

Kysytty

Perustuvatko kaikkien automerkkien nimet johonkin vai onko sellaisiakin, mitkä on keksitty täysin tyhjästä? Jos on, mikä olisi esimerkki tästä?

Vastaus

Vastattu

AutoWiki-sivusto esittelee 379 automerkkiä ja 87 autoihin liittyvää merkkiä sivuillaan. Monien merkkien nimen selitykset löytyvät sivujen kautta. Automerkin nimi näyttää liittyvän usein yrityksen nimeen, mutta muitakin selityksiä on. Sivusto löytyy alta:

http://www.autowiki.fi/index.php?title=Luokka:Merkit&subcatuntil=Lamborghini#mw-subcategories

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Esimerkiksi KIA on mielenkiintoinen merkki, sille löytyy selitys "aasiasta tuleva". Jos ajattelisin amerikkalaisittain ja olisin taikauskoinen, miettisin kahdesti, hankkisinko autoa, jonka nimen yksi merkitys voisi olla Killed In Action...