Otsikko
Paljonko on nykyeuroissa 1900-vuoden 200 000 Venäjän kultarahaa/kultaruplaa?

Kysytty

Paljonko on nykyeuroissa 1900-vuoden 200 000 Venäjän kultarahaa/kultaruplaa?

Vastaus

Vastattu

Jos kysymyksellä tarkoitetaan kultaan sidottua Venäjän ruplaa v. 1900, niin asian voi selvittää rahamuseon rahanarvolaskurilla. Ensin kohdasta ”vertaa valuuttoja” voi muuttaa v. 1900 Venäjän 200 000 ruplaa Suomen markoiksi. Tämän jälkeen rahanarvolaskurissa voi muuttaa saadun summan euroiksi syöttämällä ensin ao. summa markkoina vuoteen 1900 ja pyytämällä nykyarvoa euroissa. Valitettavasti rahamuseon rahanarvolaskuri on juuri nyt remontissa. Sen pitäisi korjautua parin viikon sisällä.