Ovatko kirjastojen lainausmäärät julkista tietoa? Haluaisin tietää Turun kaupunginkirjaston lainatuimmat lastenkirjat ja selvittää, onko suosituimpien kirjojen…

Kysytty

Hei,
ovatko kirjastojen lainausmäärät julkista tietoa? Haluaisin tietää Turun kaupunginkirjaston lainatuimmat lastenkirjat ja selvittää, onko suosituimpien kirjojen joukossa enemmän kotimaista vai käännöskirjallisuutta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastojen lainausmäärät ovat julkista tietoa. Turun kaupunginkirjaston yleiset lainaustilastot löytyvät vapaasti saatavilla olevista, vuosittain julkaistavista toimintatilastoista: https://www.turku.fi/turun-kaupunginkirjaston-tilastoja

Pyytämiäsi tarkempia lainaustietoja toimintatilastot eivät kuitenkaan sisällä, vaan ne joudumme hakemaan tietokannastamme.

50 lainatuinta lastenkirjaa vuonna 2017 (huhtikuun 20. päivään mennessä):

Tatu ja Patu, syömään! : käsikirja kaikille niille, jotka ovat joskus syöneet, syövät juuri nyt tai suunnittelevat syövänsä Havukainen, Aino. 431

Tatun ja Patun kummat keksinnöt kautta aikojen Havukainen, Aino. 409

Tatu ja Patu päiväkodissa Havukainen, Aino. 390

Tatu ja Patu pihalla : käsikirja kaikille niille, joilla ei ole mitään tekemistä ja niille, jotka ovat jo unohtaneet leikkimisen jalon taidon Havukainen, Aino. 365

Tatun ja Patun oudot kojeet Havukainen, Aino. 351

Tatun ja Patun Suomi Havukainen, Aino. 351

Tatu ja Patu supersankareina Havukainen, Aino. 334

Tatu ja Patu etsivinä : tapaus Puolittaja Havukainen, Aino, kirjoittaja, taiteilija. 331

Tatu ja Patu työn touhussa Havukainen, Aino. 321

Risto Räppääjä ja pullistelija Nopola, Sinikka, kirjoittaja. 314

Tatun ja Patun ihmeellinen joulu Havukainen, Aino, kirjoittaja, taiteilija. 292

Tatu ja Patu Helsingissä Havukainen, Aino. 291

Risto Räppääjä ja viimeinen tötterö Nopola, Sinikka. 286

Harry Potter ja viisasten kivi Rowling, J. K. 283

Tatun ja Patun outo unikirja Havukainen, Aino. 280

Veeran keittiöpuuhat Havukainen, Aino. 278

Tatun ja Patun avaruusseikkailu Havukainen, Aino. 275

Risto Räppääjä ja kauhea makkara Nopola, Sinikka. 255

Frozen : huurteinen seikkailu Marsoli, Lisa. 254

Harry Potter ja salaisuuksien kammio Rowling, J. K. 249

Veera lääkärissä Havukainen, Aino. 245

Risto Räppääjä ja kuuluisa Kamilla Nopola, Sinikka. 240

Viiru muuttaa Nordqvist, Sven. 238

Harry Potter ja Azkabanin vanki Rowling, J. K. 236

Veera ja maatalon eläimet Havukainen, Aino. 234

Kaikkien aikojen avaruuskirja Kunnas, Mauri. 233

Risto Räppääjä ja Hilpuri Tilli Nopola, Sinikka. 232

Hetki lyö, Risto Räppääjä Nopola, Sinikka. 231

Tarinoita Arendelista 5-minute Frozen stories, suomi 229

Risto Räppääjä ja komea Kullervo Nopola, Sinikka. 226

Katalia käärmeitä Farshtey, Greg. 223

Mimmi Lehmä uimahallissa Wieslander, Jujja, kirjoittaja. 221

Risto Räppääjä ja sitkeä finni Nopola, Sinikka. 217

Risto Räppääjä ja Sevillan saituri Nopola, Sinikka. 214

Lehmä kelkkamäessä Wieslander, Jujja. 212

Annan ja Elsan uusi ystävä Julius, Jessica, kirjoittaja. 211

Siiri ja lumimies Nopola, Tiina. 211

Risto Räppääjä ja pakastaja-Elvi Nopola, Sinikka. 211

Tatun ja Patun oudot aakkoset Havukainen, Aino. 209

Risto Räppääjä ja villi kone Nopola, Sinikka. 207

Risto Räppääjä ja yöhaukka Nopola, Sinikka, kirjoittaja. 206

Risto Räppääjä ja kaksoisolento Nopola, Sinikka. 204

Heinähattu, Vilttitossu ja Kalju-Koponen Nopola, Sinikka. 204

Siiri ja kadonnut tähti Nopola, Tiina, kirjoittaja. 202

Hurjan hauska autokirja Kunnas, Mauri. 200

Risto Räppääjä ja Nuudelipää Nopola, Sinikka. 199

Viirun syntymäpäivät Nordqvist, Sven. 199

Harry Potter ja liekehtivä pikari Rowling, J. K. 196

Viirun ja Pesosen kylvöpuuhat Nordqvist, Sven. 193

Pelon pellot Farshtey, Greg. 190