Ovatko ihmisten äänet madaltuneet sitten 1930-1970 lukujen? Vai onko äänitekniikka ollut tuolloin erilaista kuin nykyisin?

Kysytty

Ovatko ihmisten äänet madaltuneet sitten 1930-1970 lukujen?
Vai onko äänitekniikka ollut tuolloin erilaista kuin nykyisin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Äänet ovat nykyään matalammat, sillä puhetyylinä suositaan matalampaa ääntä. Matalaa ääntä pidetään kauniina. Vanhoissa elokuvissa näyttelemisen piti näkyä ja kuulua.

Tästä aiheesta enemmän sivulla
http://yle.fi/alueet/lahti/2011/03/kimittava_aani_madaltui_vakuuttavaks…