Otava on kustantanut joskus vuosikymmeniä sitten (1960 - 1970-luvuilla, epäilisin) kirjasarjan Komisario Maigret'n tutkimuksista. Kirjailija on Georges Simenon…

Kysytty

Otava on kustantanut joskus vuosikymmeniä sitten (1960 - 1970-luvuilla, epäilisin) kirjasarjan Komisario Maigret'n tutkimuksista. Kirjailija on Georges Simenon. Mitkä kaikki Maigret-kirjat on julkaistu tässä kyseisessä sarjassa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Komisario Maigret'sta kertovat dekkarit kuuluvat tietääkseni kaikki sarjaan Komisario Maigret'n tutkimuksia. Ensimmäiset suomennokset ovat vuodelta 1953 ja löytämäsi DekkariNetti -sivuston tietojen mukaan suomennoksia on yhteensä 73. Sarjaa on alusta asti kustantanut Otava. Useista sarjan kirjoista on otettu uusia painoksia edellisten painosten tultua loppuunmyydyiksi. Eri painoksissa on usein erilaiset kannet. Mainitsemasi kansikuva on kyseisen kirjan 3. painos vuodelta 1970. Jos etsit nimenomaan kirjoja, joissa on samanlainen/samantyylinen kansi, niin pitäisi saada käsiinsä kaikki samoihin aikoihin, 60- ja 70-luvuilla julkaistut painokset. Muuten on mahdoton sanoa kuinka monta sarjan kirjaa on julkaistu juuri tämänlaisella kannella. DekkariNetti -sivuston kirjalista voisi olla tässä hyvänä apuna. Kirjaston kokoelmissa ei kuitenkaan välttämättä ole kaikkia painoksia, vaikka sarjan kaikki kirjat olisivatkin.