Kumpaa komisario Maigret piti vaikeampana kuulusteltavana älykästä vai tyhmää?

Kysytty

Kumpaa komisario Maigret piti vaikeampana kuulusteltavana älykästä
vai tyhmää?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ei kumpaakaan. Maigretin tutkimusmetodi ei ole kovin älyllinen. Se perustuu intuitioon ja yleensä uhrin elämäntilanteen tutkimiseen ja siihen samastumiseen. Sitä kautta ja sinkkitiskeillä seisoskeltuaan, hän yhtäkkiä tajuaa kuka on syyllinen. Tästä syystä on aivan samantekevää, onko kuulusteltava tyhmä vai älykäs.