Ostin torilta vaskoolin. Pohjassa on merkintä Lapin paja. Vaskoolissa on alaspäin valuvaa hiekkaa ja kultahippu. Haluaisin tietää enemmän esineestä. Ikä, onko…

Kysytty

Ostin torilta vaskoolin. Pohjassa on merkintä Lapin paja. Vaskoolissa on alaspäin valuvaa hiekkaa ja kultahippu. Haluaisin tietää enemmän esineestä. Ikä, onko kultahippu aito, arvo jne.
Internetistä selvisi, että paja on lopettanut toimintansa, joten siitä ei muuta selvinnyt. Lisäksi löysin artikkelin, josta selvisi taiteilijan nimi Pekka Muhonen. Harrastan antiikin tutkimista, Arabia, lasi, keramiikka.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pekka Muhosella ja vaskoolilla googlaten löytyy seuraava kotisivu Wild Lapland Products http://www.wild.fi/,
jossa on yhteystiedot.
Pekka Muhonen oli yhtiön perustajajäsen ja toimintaa jatkaa hänen poikansa Harri Muhonen. Kotisivulla olevien tietojen mukaan vaskooli on yrityksen ensimmäisiä tuotteita, yhtiö perustettiin 1966. Kovin vanhasta tuotteesta ei siis ole kyse.
Antiikin keräilyharrastukseen löytyy avuksi runsaasti kirjallisuutta, esim. "Suomen antiikkiesineet" -sarja (2006), Wengel Hagelstamin "Uusi antiikkikirja" (2003).