Osaatteko sanoa kuka voi kutsua itseään runoilijaksi? Onko siihen jotain vastaavia rajoituksia kuin kirjailijaksi Siis pitää julkaista jotain, jne.?

Kysytty

Moi.

Osaatteko sanoa kuka voi kutsua itseään runoilijaksi?

Onko siihen jotain vastaavia rajoituksia kuin kirjailijaksi Siis pitää julkaista jotain, jne.?

Vastaus

Vastattu

Yhtenä kriteerinä voisi pitää niin kirjailijan kuin runoilijankin osalta Suomen kirjailijaliiton jäsenyyttä.

Kirjailijaliiton sivuilla todetaan, että vuosijäseneksi hyväksyminen edellyttää pyrkijän julkaisseen vähintään kaksi sellaista, itsenäisesti luotua alkuperäistä suomenkielistä kaunokirjallista teosta, että häntä tuotantonsa taiteellisen ja ammatillisen tason perusteella voi pitää kirjailijana.
https://kirjailijaliitto.fi/liitto/jaseneksi/