Opislelen cateringalaa pääkaupunkiseudulla ja teen tällä hetkellä opinnäytetyötäni sitruunasta. Olen yrittänyt etsiä kijoja jotka kertoisivat siitä, mutta…

Kysytty

Hei! Opislelen cateringalaa pääkaupunkiseudulla ja teen tällä hetkellä opinnäytetyötäni sitruunasta. Olen yrittänyt etsiä kijoja jotka kertoisivat siitä, mutta tuloksetta. Miten minun pitäisi etsiä jotta löytäisin siitä edes jotain tietoa?
-Kiitos-

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sitruunasta löytyy oma kirjansa, tosin ruotsinkielellä nimellä Citron, tekijänä Lotte Möller ( Bonnier 1997). Seuraavissa kirjoissa on myös tietoa sitruunasta: Loukie Werle: Ruoka-aineet: suuri kuvitettu elintarvikekirja (Könemann 2000) ja Kultainen keittokirja osa 4 (WSOY 1989). Sitrushedelmistä tietoa ja ruokaohjeita löytyy esim.seuraavissa kirjoissa Eva Rönnblom: Sitrushedelmiä omasta puusta ja puutarhasta ( Minerva 2010) ja Anna Bergenström: Makuja ja tuoksuja pähkinäpuun alla ( Otava 2009).
Ylläolevia kirjoja voi etsiä haulla
http://www.helmet.fi/search*fin/X?SEARCH=sitrushed**&searchscope=9&m=&l…

Terveyden ja hyvinvoinninlaitoksen sivuilta löytyi seuraanlaista tietoa sitruunasta http://www.fineli.fi/food.php?foodid=28925&lang=fi