Onkohan olemassa alppiniittyjen kasvillisuutta käsittelevää kasvikirjaa, mielellään juuri kasvien tunnistusopasta?

Kysytty

Hei! Onkohan olemassa alppiniittyjen kasvillisuutta käsittelevää kasvikirjaa, mielellään juuri kasvien tunnistusopasta?

Vastaus

Vastattu

valitettavasti nimenomaan Alppien kasvillisuutta käsittelevää kirjallisuutta ei tietokannoista löytynyt. Kasvien tunnistusoppaita ja kasvitietoutta kyllä löytyy kirjastoluokista 56.8 ja 57, mistä löytyy myös maailman kasvien tunnistusoppaita. Teoksesta Maailma tänään 12: Keski-Eurooppa löytyy pieni pätkä eli kuutisen sivua alppikasvillisuudesta muutamilla kuvilla varustettuna, mutta ei tuota tunnistusoppaaksi voi varsinaisesti sanoa. Ehkäpä selailemalla noita aiemmin mainittuja kirjastoluokkia alppien kasvillisuudestakin löytyy tietoa, mutta tarkkaa teosta aiheesta ei löydy.