Onkohan kirjoitettu Kuhmon Katerman voimalaitoksen vaiheilta mitään historiankirjaa tai romaania.

Kysytty

Onkohan kirjoitettu Kuhmon Katerman voimalaitoksen vaiheilta mitään historiankirjaa tai romaania.

Vastaus

Vastattu

Katerman voimalaitoksesta on kirjoitettu lyhyt Wikipedia-artikkeli https://fi.wikipedia.org/wiki/Katerman_voimalaitos

Artikkelin mukaan voimalaitoksen rakensi Kajaani Oy vuosina 1945 - 1950. Arkkitehti oli Eino Pitkänen. Kajaani Oy:n vaiheista on ilmestynyt mm. seuraavat kirjat:

- Kajaani Oy 1977

- Susitaival, Paavo: Kajaani Oy 1907 - 1957

- Huovinen, Veikko: Kajaani Oy 70 vuotta

- Kukkonen, Otso: Kajaani Oy 1907 - 1967

- Tuovinen, Paavo: Kehityksen kuvat - Kajaani Oy 1907 - 1982

Eino Pitkäsestä kertoo teos Eino Pitkänen - arkkitehtinä Kajaanissa.

Teokset ovat saatavilla mm. Turun yliopiston kirjastossa.