Otsikko
Onko Zadie Smithin kirjasta, Kauneudesta, tehty elokuva?

Kysytty

Onko Zadie Smithin kirjasta, Kauneudesta, tehty elokuva?
Kirjassa on keskivaiheilla pätkä jonka olen ihan varmasti nähnyt jossain, mutta muilta osin ei ollut tuttua. Outoa!
Pätkässä kaksi vanhempaa naista ystävystyy ja lähtevät jouluostoksille. Siellä toinen ehdottaa että lähtisivät käymään heidän vapaa-ajan kartanossaan. Juna-asemalla törmäävät kuitenkin naisen perheeseen ja reissu peruuntuu.
Myöhemmin nainen kuolee ja hän testamenttaa ystävättärelle arvokkaan taulun (elokuvassa kylläkin koko kartanon!). Testamentti on kirjoitettu lyijykynällä ja perhe ei pidä sitä sitovana.
Muistaisiko kukaan mikä elokuva?

Vastaus

Vastattu

IMDB-tietokanta kertoo, että Zadie Smithin Valkoiset hampaat on ollut pohjana neliosaiselle TV-sarjalle vuonna 2002. https://www.imdb.com/title/tt0334877/episodes/?ref_=tt_ov_epl

YouTube näyttää löytävän sarjan jaksoja. https://www.youtube.com/results?search_query=zadie+smith+white+teeth