Onko yleensä olemassa mitään aineistoa Hakaniemen-Kallion-Sörnäisten-Alppiharjun-Hermannin historiasta 1930-luvulta.

Kysytty

Onko yleensä olemassa mitään aineistoa Hakaniemen-Kallion-Sörnäisten-Alppiharjun-Hermannin historiasta 1930-luvulta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Olettekin jo saanut kahdelta kollegaltani vastaukset lähes samanlaisiin kysymyksiinne. Niinpä tyydyn vain lisäämään sen, että asiaa kannattaa myös tutkia HelMet-verkkokirjastosta http://www.helmet.fi/ .
Hakutermeinä voitte käyttää kaupunginosien nimiä yhdistettyinä esim. sanoihin "historia" tai "paikallishistoria".
Myös haulla "helsinki paikallishistoria" (ilman lainausmerkkejä) löytyy yhtä ja toista.

Suosittelen kuitenkin, että tulette myös tutustumaan Pasilan kirjastossa sijaitsevaan Helsinki-kokoelmaan. Kirja-aineiston lisäksi täältä löytyy esimerkiksi paikallislehtiä eri vuosikymmeniltä; niistäkin voisi olla apua ajankuvan luomisessa. Opastamme teitä mielellämme Helsinki-kokoelman käytössä. Halutessanne voitte myös varata ajan "Lainaa kirjastonhoitaja" -palvelusta
( http://www.lib.hel.fi/Page/34137ec0-b3c7-4800-9e5e-e97e79582bc2.aspx ) Tervetuloa!