Onko vuonna 1999 saatu lottovoitto euroja vai markkoja?

Kysytty

Onko vuonna 1999 saatu lottovoitto euroja vai markkoja?

Vastaus

Vastattu

Euro korvasin Suomessa markan setelit ja kolikot vasta 2002.

"Euro otettiin käyttöön 1.1.1999, jolloin siitä tuli yhteinen raha yli 300 miljoonalle ihmiselle Euroopassa. Kolmen ensimmäisen vuoden ajan se oli olemassa vain tilirahana, eli sitä voitiin käyttää esimerkiksi sähköisissä maksuissa. Eurosetelit ja -kolikot otettiin käyttöön vasta 1.1.2002. Niillä korvattiin kiinteään muuntokurssiin vanhat kansalliset setelit ja kolikot, kuten Suomen markat ja Ranskan frangit." Euroopan keskuspankin sivusto

Lottovoitto on siis maksettu vielä markoissa.