Otsikko
Onko ulkoministeriön erityisedustaja Jussi Tanner sukua poliitikko Väinö Tannerille?

Kysytty

Onko viime päivinä paljon julkisuudessa olleella erityisedustaja Jussi Tannerilla ja poliitikko Väinö Tannerilla jonkunlainen sukulaisuussuhde?

Vastaus

Vastattu

Poliitikko Väinö Tanner sai vaimonsa Linda Tannerin kanssa peräti kahdeksan lasta ja lukuisia lapsenlapsia(lapsia). Ulkoministeriön erityisedustaja Jussi Tanner ei kuitenkaan tiettävästi ole yksi heistä, eikä muutakaan tietoa sukulaisuudesta valitettavasti löytynyt. Väestötietoviraston sukunimitilaston mukaan Suomessa on tällä hetkellä noin tuhat ihmistä, joiden nykyinen tai entinen sukunimi on Tanner.