Otsikko
Onko vanhentuneissa tai mädäntyneissä myrkkysienissä myrkyt jäljellä ?

Kysytty

Onko vanhentuneissa tai mädäntyneissä myrkkysienissä myrkyt jäljellä ? Nehän on rusehtavia siinä vaiheessa eikä voi tietää, mikä sieni se on ollut.

Vastaus

Vastattu

Sienimyrkyt eivät katoa sienten pilaantuessa. Päinvastoin pilaantuneisiin sieniin voi kehittyä lisää myrkyllisiä aineita.

Ihmisten tai lemmikkien on hyvä välttää kaikkien tuntemattomien sienten syntiä. Linkki Myrkytystietokeskus Linkki Omaeläinklinikan sivuille