Onko tosiaan niin vai luulenko vaan, että lähestulkoon kaikki eroottinen kirjallisuus/rakkauskirjallisuus on kirjoitettu naislukijakunnalle? Onko esimerkkejä…

Kysytty

Onko tosiaan niin vai luulenko vaan, että lähestulkoon kaikki eroottinen kirjallisuus/rakkauskirjallisuus on kirjoitettu naislukijakunnalle? Onko esimerkkejä lähinnä miehille suunnatuista teoksista?

Vastaus

Vastattu

kyseistä kirjallisuutta ei ole varsinaisesti suunnattu naiskunnalle, joskin tällaisen olettamuksen tai mutu-tuntuman voidaan todeta olevan yleinen. Varsinaista miehille suunnattua genren kirjallisuutta on vaikea kategorisoida, ainakaan vakavasti otettavan kirjallisuuden piiristä. Aihetta voisi lähestyä klassikoiden kautta, tällaisia voisivat olla Vladimir Nabokovin Lolita sekä jo ajattoman klassikon maineen saavuttanut Decamerone. Sarjakuvien puolelta tulee mieleen Milo Manaran tuotanto.