Onko todellakin niin, ettei voi lainata muuta kuin viisi elokuvaa kerrallaan? Onko musiikissa jokin samanlainen järjestelmä? Mitkä ovat max. määrät elokuvissa,…

Kysytty

Onko todellakin niin, ettei voi lainata muuta kuin viisi elokuvaa kerrallaan? Onko musiikissa jokin samanlainen järjestelmä? Mitkä ovat max. määrät elokuvissa, musiikissa ja kirjoissa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helmet-kirjastoissa (Helsinki, Espoo, Vantaa ja Kauniainen) on yhteinen lainarekisteri ja yhteiset käyttösäännöt. Asiakaskohtaiset lainarajoitukset on mainittu Käyttösääntöjen (http://www.helmet.fi/ > Ohjeita > Tietoa palveluista: Käyttösäännöt, kohta "Lainaus, palautus, uusiminen"). Asiakkaalla "voi olla samanaikaisesti korkeintaan 40 lainaa. Niistä voi olla enintään 20 CD-levyä, 5 konsolipeliä, 5 BD-levyä ja 5 DVD-levyä.
Huomaa, että kuvatallenteiden lainauksessa noudatetaan Valtion elokuvatarkastamon määräämiä ikärajoja."