Onko teillä mahdollisesti sähköisiä tiedostoja, jotka auttaisivat koulutyössäni? Aiheena on Suomen vapaussota 1918 ja minun pitäisi pohtia kuinka vapaussota on…

Kysytty

Hei!
Onko teillä mahdollisesti sähköisiä tiedostoja, jotka auttaisivat koulutyössäni? Aiheena on Suomen vapaussota 1918 ja minun pitäisi pohtia kuinka vapaussota on vaikuttanut / ilmennyt / näkynyt kotipaikkakunnallani, omassa tapauksessani Raumalla.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sisällissodan ajalta löytyy mikrofilmeinä tuolloin ilmestyneet sanomalehdet Rauman Lehti ja Länsi-Suomi.

Kirjallisuudesta mainitsen erityisesti Tapio Niemen Raumalaisten sisällisota 1918, josta löytyy lisää lähdeaineistoa ja tutkimuskirjallisuutta aiheeseesi. Teosta ei ole kylläkään sähköisessä muodossa.