Otsikko
Onko Suomessa Sweet valley high -kirjoja myös englanniksi? Ja miksei niitä ole enemmän suomennettuna? Suosio on noussut!

Kysytty

Onko Suomessa Sweet valley high -kirjoja myös englanniksi?
Ja miksei niitä ole enemmän suomennettuna? Suosio on noussut!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomen kirjastoissa on "Sweet Valley High" -sarjan kirjoja myös englanniksi. Lastu-tietokannasta löytyy 4 kappaletta:

To catch a thief (1997)
Once upon a time (1997)
Happily ever after (1997)
The stolen diary (1999)

Muistakin kirjastoista löytyy englanninkielisiä "Sweet Valley High" -kirjoja. Esim. Helmet-haussa (Espoo, Helsinki, Kauniainen, Vantaa) löytyi 33 kpl. Jos haluat lainata esim. Helsingin kaupunginkirjaston kirjoja, käänny Lahden kaupunginkirjaston kaukopalvelun puoleen. Kaukolainat maksavat 5 euroa/kpl. Toki kirjastolle voi esittää hankintatoiveita.

"Sweet Valley High" -sarjaa ei enää suomenneta. Tätä on kysytty aiemminkin Kysy kirjastonhoitajalta -palvelussa:

”Sweet Valley High –sarjan kirjoja on ilmestynyt suomeksi 56 kappaletta. Otava lopetti kirjasarjan kustantamisen ja julkaisemisen vuonna 2002. Tähän päädyttiin, koska sarjan suosio alkoi laskea, ja yli 50-teosta kattava kirjasarja koettiin Suomen oloissa jo nyt poikkeuksellisen kattavaksi."

Katso myös Kysy kirjastonhoitajalta -palvelun arkistosta, mitä aiheesta on kirjoitettu aiemmin:

http://www.kirjastot.fi/tietopalvelu/arkisto.aspx