Onko Suomessa apurahaa tai muuta tukea uusille, potentiaalisille teknisille innovaatioille? Idean kaupallinen kehitystyö on alkuvaiheessa, joten yritystä,…

Kysytty

Onko Suomessa apurahaa tai muuta tukea uusille, potentiaalisille teknisille innovaatioille? Idean kaupallinen kehitystyö on alkuvaiheessa, joten yritystä, tilinpäätöstä tai prototyyppiä ei vielä ole.

Myös innovaatiokilpailut Suomessa tai kansainvälisesti voisivat tulla patentoinnin jälkeen kysymykseen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Apurahoja tutkimuksen tekoa varten myöntävät monet tahot. Suomi.fi-sivustolle on koottu tietoa apurahoista ja stipendeistä, mm. niiden myöntämisperusteista:

https://www.suomi.fi/kansalaiselle/opetus-ja-koulutus/tiede-ja-tutkimus/opas/apurahat-ja-stipendit

Keino-osaamiskeskus, joka on työ- ja elinkeinoministeriön ohjaama ja rahoittama osaamiskeskus, järjesti 20.3.2020 Mitkä innovaatiokilpailut? -webinaarin, jonka materiaalit ovat katsottavissa alla olevasta linkistä:

https://www.hankintakeino.fi/fi/ajankohtaista/tapahtumat/mitka-innovaatiokilpailut-webinaari