Otsikko
Onko suomennettu Carlos Gardelin hienoa tangoa El día que me quieras? Mistä teksti löytyisi?

Kysytty

Onko suomennettu Carlos Gardelin hienoa tangoa El día que me quieras? Mistä teksti löytyisi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Carlos Gardelin tangoon on ainakin kolme suomenkielistä sanoitusta, Jukka Virtasen, Harri Saksalan ja Ahti Taposen. Nuottina tangoa ei valitettavasti ole saatavana suomenkielisin sanoin.

CD-levyllä Päivä jolloin rakastat : argentiinalaisen tangon suurimmat klassikot (1999) Tapani Kansa laulaa tangon Ahti Taposen suomentamin sanoin. Myös kappaleen nimi on siis Päivä jolloin rakastat. Tässä äänitteessä on mukana kappaleiden sanat.

Jukka Virtanen suomensi kappaleen nimeksi Tuo päivä kun jäät luoksein. Virtasen suomennos on kuultavissa esimerkiksi Olli-Pekka Ketosen äänitteeltä Lauluja sinulle, mutta tekstiliitteessä ei ole laulun sanoja.

Harri Saksalan suomennos on tangosta on äänitteellä Lauluja, vuosia, elämää - osa 2 : kootut levytykset 1986-2014 (2014).  Myöskään tähän äänitteeseen ei liity sanoja.

https://www.helmet.fi/fi-FI