Onko suomeksi fiktiivisiä kirjoja, joissa on teemana hiihto, mäkihyppy tai yhdistetty? Kotimaisia tai suomennettuja. Tiedossa on Anne Holtin Kuolematon kunnia…

Kysytty

Onko suomeksi fiktiivisiä kirjoja, joissa on teemana hiihto, mäkihyppy tai yhdistetty? Kotimaisia tai suomennettuja. Tiedossa on Anne Holtin Kuolematon kunnia ja muutamia ennen 1990-lukua julkaistuja, mutta onko oikeasti niin ettei hiihtomaassa ole oikein hiihtolajiproosaa kirjoitettu?

Vastaus

Vastattu

Vuosikausia jatkuneet lumettomat ovat varmasti vaikuttaneet ainakin Etelä-Suomessa elävien kirjailijoiden kokemusmaailmaan ja näin myös kirjojen aiheisiin. Mutta kyllä hiihtämiseen littyviä teoksia silti löytyy. Suosittelisin tässä kohtaa Kirjasampoa. Voit hakea Kirjasammosta eri hakusanoilla ja selailla kiinnostavalta vaikuttavia teoksia.

Kannattaa hakea näillä hakusanoilla erikseen: hiihto, mäkihyppy, hiihtäminen. Jos hakutuloksia on enemmän kuin 10 kappaletta, niin saat loput hakutulokset näkymään painamalla "Lataa lisää tuloksia"-painiketta.

https://www.kirjasampo.fi/fi/search/kulsa/hiihto
https://www.kirjasampo.fi/fi/search/kulsa/m%C3%A4kihyppy