Onko Siri von Essenistä kirjoitettu muita elämäkertoja kuin Maj Dahlbäckin Näyttelijävaimo?

Kysytty

Onko Siri von Essenistä kirjoitettu muita elämäkertoja kuin Maj Dahlbäckin Näyttelijävaimo?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Siri von Esseninstä löytyy ruotsinkielinen teos "Smirnoff, Karin; Strindbergs första hustru, 1977". Kyseinen teos on melko vanha sillä, se ilmestyi alunperin jo vuonna 1925. Kirja on elämäkerta ja siinä on 419 sivua.

Seuraavat teokset käsittelevät myös Siri von Esseniä:
Kivalo Erkki; August Strindberg ja neljä naista - tutkimus kirjailijan elämäntarinasta 1998
Kajanti Caius; Kiehtovia naiskohtaloita Suomen historiasta 1999