Etsin vanhaa joululaulua, joka alkaa joko Vanha mummo mökissänsä tai Mummo vanha mökissänsä. Säveltäjästä ei ole tietoa. Äitini on oppinut laulun kansakoulussa…

Kysytty

Etsin vanhaa joululaulua, joka alkaa joko Vanha mummo mökissänsä tai Mummo vanha mökissänsä. Säveltäjästä ei ole tietoa. Äitini on oppinut laulun kansakoulussa melkein 60 vuotta sitten, eikä sitä tahdo löytyä mistään. Löytyisikö tähän sanat / nuotit jostakin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä lienee Martti Helan säveltämä ja sanoittama "Vanhan mummon joulu". Laulu löytyy ainakin nuottijulkaisusta "Sikermä joululauluja: koululle ja kodille säestyksineen" (Werner Söderström Osakeyhtiö, 1921). Nuotti kuuluu Lahden kaupunginkirjaston ja Lammin kunnankirjaston kokoelmiin (http://monihaku.kirjastot.fi/). Voit pyytää sen kaukolainaksi lähikirjastosi kautta.